Praktische vragen
Op deze pagina hebben we vele praktische vragen al voor je op een rij gezet. De verschillende vragen zijn opgedeeld in verschillende rubrieken. Heb je een vraag die er niet tussen staat? Dan kun je jouw vraag ook stellen via ons contactformulier.
Meubelaanbod
Portfolio
Met wat voor een meubelwensen kan ik bij Jacobs Meubels terecht?
Wij zijn de specialist in maatwerk en we houden wel van een uitdaging. We zijn het meest bezig met wooninrichting. Denk daarbij aan TV-meubels, dressoirs, wandkasten, salontafels, en eettafels. Maar ook met inbouwkasten, keukenrenovaties, haardmeubels, en bureaus behoren tot ons reportoire. Je kunt het beste een kijkje nemen in onze fotogallerij. Daar staan vele honderden voorbeelden ter inspiratie. Met ons partnernetwerk kunnen we vele specifieke wensen invullen, van betonlook elementen tot ingebouwde sfeerhaardmeubels. Is jouw wens zo uniek dat je geen vergelijkbaar voorbeeld kunt vinden? Neem dan snel contact op met Martijn, want je hebt hem nu wel erg nieuwsgierig gemaakt!
Waar kan ik terecht voor voorbeelden en inspiratie?
Het beste bekijk je onze meubels in 'het wild', in de woonkamers van onze klanten. Geen nood, daarvoor hoef je niet van je stoel af. Onze fotogallerij zit namelijk boordevol foto's waarop onze meubels in hun natuurlijke habitat zijn te bewonderen. Daar geen stylist aan te pas is gekomen.
Showroom
Wat kan ik zoal in jullie showroom zien?
Alles wat wij maken is maatwerk en dus op bestelling. Een grote showroom met nog onverkochte meubels hebben wij dan ook niet. Wel hebben we speciaal voor onze showroom diverse meubels gemaakt, zodat we een goed beeld kunnen geven van de verschillende mogelijkheden. Een sfeerhaard en ingebouwde verlichting ontbreken hier natuurlijk niet bij. Ook bieden wij bezoekers - als de gelegenheid het toelaat - de mogelijkheid om een kijkje achter de schermen te nemen in onze ruime werkplaats.
Ontwerp
Mogelijkheden
Ik heb op de website mijn droommeubel gezien, maar wil een paar dingen anders. Kan dat?
"Unieke mensen, unieke wensen" zeggen wij hier. Alles wat wij maken is maatwerk, dus er is ook geen 'standaard' om van af te wijken. Fijn hè?
Ik heb een eigen tekening gemaakt. Kan dat als ontwerp gebruikt worden?
Zeker weten! Wel zullen we met onze ruime ervaring mogelijk nog wat praktische feedback geven, en dient het ontwerp natuurlijk ook technisch haalbaar te zijn.
Wat zijn de mogelijkheden om de kabels van mijn audio/video-apparatuur te verbergen?
Uit het zicht is bij ons het uitgangspunt. Dit geldt voor de audio/video-apparatuur zelf, maar zeker ook voor de kabels. Dit doen we slimme kabelgoten en/of dubbele achterwanden.
Lak & kleuren
Welke lak-opties zijn er?
Wij werken onze meubels af met structuur-, mat-, zijdeglans-, of hoogglans gepolijste lak. Op onze blog kun je hier meer over lezen.
Uit welke kleuren kan ik kiezen?
Wij bieden je een keuze uit ruim 2000 kleuren. Bij ons kun je ondermeer terecht voor alle kleurcodes uit de bekende NCS en RAL waaiers.
Wat is de kleurcode van jullie 'Jacobs-Meubels-wit'?
Die is er niet! "Jacobs-Meubels"-wit is namelijk een eigen kleur. En onze Chef Kleurenkeuken geeft dit recept niet prijs ;)
Extra opties
In welke meubels past een sfeerhaard?
De mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos, al zien we haarden vooral terug in TV-meubels en dressoirs.
Welke sfeerhaard-modellen levert Jacobs Meubels?
Wij werken met de elektrische sfeerhaarden van Dimplex en de bio-ethanol sfeerhaarden van Xaralyn. Wij kunnen de modellen van beide merken integreren in onze meubels. Elke type sfeerhaard heeft zijn eigen specificaties. Onze sfeerhaardspecialist Martijn kijkt graag samen met jou naar de best passende oplossing.
Wat zijn infrorood-extenders en heb ik deze nodig?
Jouw audiovisuele apparatuur bedienen in een gesloten kast? Dat kan met een infrarood 'verlenger'. Zo kun je jouw apparatuur, zoals een TV-decoder of DVD- / Blu-ray speler, netjes uit het zicht plaatsen in een kast of TV-meubel en bedienen zonder de kastdeurtjes open te hoeven zetten. Als officieel dealer van Marmitek kunnen wij jou hier uitstekend mee helpen.
Bestellen
Offerte
Hoe kan ik een offerte aanvragen?
Wat jij het fijnste vindt. Dit kan via het contactformulier op onze site, via e-mail, en ook via WhatsApp. Uiteraard zijn onze offertes vrijblijvend.
Welke informatie hebben jullie nodig voor het opstellen van een offerte?
Wij willen graag weten wat jouw specifieke wensen zijn: met het type meubel, afmetingen, indeling, en kleur en soort lak-afwerking komen we een heel eind. Heb je een vergelijkbaar meubel gezien op onze website of ergens anders? Stuur deze dan mee met de aanvraag.
Koopovereenkomst
Ik ga akkoord met jullie offerte. En nu?
Dat horen wij natuurlijk graag! Wij maken nu een opdrachtbevestiging waarin alle specificaties van het op maat te maken meubel omschreven staan. Wij vragen om een aanbetaling van 30%. Deze betaling is dan meteen het akkoord voor de opdracht.
Betaling
Wat zijn jullie betalingsvoorwaarden?
Wij vragen een aanbetaling van 30% voor aanvang van de productie (opdrachtbevestiging). De overige 70% brengen wij bij oplevering in rekening.
Welke betaalmiddelen accepteren jullie?
Je kan bij ons pinnen, betalen met een bankoverschrijving, of contant.
Handig zo'n FAQ, maar ik wil graag ook nog even jullie Algemene Voorwaarden lezen.
Dat begrijpen we. Daarom kun je onze algemene voorwaarden ook op onze website vinden.
Levertijd
Wat is de levertijd van een bestelling?
We snappen dat je niet kunt wachten! Onze levertijd is afhankelijk van het type bestelling en ligt doorgaans ergens tussen de 6 en 12 weken. Om de pijn van het wachten wat te verzachten, kun je de Jacobs Meubels aftelkalender gebruiken.
Productie
Proces
Hoe ziet het productieproces er uit?
In onze werkplaats worden alle meubels door een vakkundig en gepassioneerd team op maat gemaakt, tot op de millimeter nauwkeurig. Wij werken enkel met kwalitatief hoogwaardige materialen. Zagen, frezen, schuren, lakken en afmonteren, een mooi meubel maken vergt heel wat handelingen. Wil je meer weten over de manier waarop jouw meubel wordt gemaakt? Lom dan gerust langs - op afspraak - om onze werkplaats te bezichtigen.
Vervaardigen jullie alles zelf of worden er werkzaamheden uitbesteed?
Wij vervaardigen alle meubels zelf. Werk besteden we niet uit, maar we huren wel regelmatig specialisten in voor het uitvoeren van specifieke werkzaamheden. Dit gebeurt altijd in onze werkplaats en onder onze regie.
Is de werkplaats te bezichtigen?
Openheid en trots behoren tot onze kernwaarden. We laten dan ook graag zien hoe onze meubels tot stand komen. We vinden het wel fijn als dit op afspraak gebeurt, zodat we ervoor kunnen zorgen dat we de tijd en ruimte voor je hebben.
Materialen
Welke materialen gebruiken jullie?
De meeste van onze meubels worden gemaakt van hoogwaardig MDF met het FSC-keurmerk. Het beslag van onze meubels komt van Blum: meesterlijke kwaliteit en ongekende mogelijkheden. Daarnaast verbruiken wij flinke hoeveelheden schroeven, lijm, plamuur, en natuurlijk verf.
Levering
Bezorging
Wanneer weet ik wanneer mijn meubel geleverd gaat worden?
Ongeveer twee weken voor levering nemen wij contact met jou op om samen een geschikte datum en dagdeel te prikken.
Wat verwachten jullie van mij op de leveringsdag?
Het belangrijkste is natuurlijk dat er iemand op het afgesproken moment aanwezig is om ons binnen te laten en te begeleiden. Daarnaast is het wel zo handig als het looppad vrij is, zodat we de plek van bestemming zonder schade aan meubel of monteur kunnen bereiken. Ook verwijzen wij je graag naar de RIVM-richtlijnen rondom corona.
Welke partij verzorgt jullie leveringen?
Wij bezorgen onze meubels zelf, omdat het merendeel van onze meubels ook gemonteerd moet worden. Van offerteaanvraag tot en met de montage heb je dus maar met één partij te maken.
Montage
Kunnen jullie 'zwevende' meubels ook voor mij ophangen?
Jazeker, dat doen we graag voor je. Wij hebben de bezorging van onze meubels in eigen beheer. Onze meubelbezorgers zijn gespecialiseerde meubelmakers / -monteurs.
Nazorg
Garantie
Welke garantietermijn zit er op jullie meubels?
Wij hanteren een garantietermijn van 18 maanden vanaf de oplevering van jouw meubel.
Wat valt er wel of niet binnen de garantie?
Krassen en/of lak-beschadigingen die zijn ontstaan na oplevering vallen nadrukkelijk niet binnen de garantie. Je kunt ons wel altijd naar de mogelijkheden vragen om een (deel van een) meubel opnieuw te laten lakken.
Mochten er ooit problemen zijn, waar kan ik dan terecht?
- Voor klachten of problemen kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
- Bij problemen met onze meubels graag foto’s van het issue toevoegen.
- Zorg dat je het bestelnummer bij de hand hebt of voeg deze toe aan het bericht dat je ons stuurt.
Gebruik
Onderhoud
Hoe kan ik mijn meubels het beste schoonmaken?
We begrijpen dat je super trots bent op jouw nieuwe meubel en hier goed voor wilt zorgen. Het beste kun je jouw designmeubel op maat afdoen met een vochtige microvezeldoek, en er daarna nog een droge microvezeldoek gebruiken. Ook kunnen wij speciale reinigingssets voor lak leveren.
Algemeen
Duurzaamheid
Op welke manieren houden jullie rekening met het milieu?
- Onze voornaamste grondstof is MDF. Al het hout wat we gebruiken heeft het FSC-keurmerk.
- Wij plannen onze bezorging per regio, om het aantal kilometers zo laag mogelijk te houden.
- Het werken met vakmensen heeft als voordeel dat dingen meestal in één keer goed gaan. Zo voorkomen we onnodige verspilling van grondstoffen.
- Op ons kantoor gaat zoveel mogelijk digitaal: printen beperken we tot een minimum.
Partners
Met wie werken jullie samen?
Voor betonlook accenten werken wij samen met Dutch Concreations. Alle overige werkzaamheden doen wij zelf, met eigen mensen en een netwerk aan gespecialiseerde ZZP-ers.
Website
Wat een gave site hebben jullie! Wie heeft die gemaakt?
Ja gaaf hè? Wij zijn er dan ook erg blij mee. Onze tech guy Tom zorgt voor de hosting, de ontwikkeling, en het onderhoud & beheer.
Komt mijn meubel ook in de fotogallerij op de site te staan?
Dat hopen wij wel! De meeste mensen die bij ons een meubel kopen, hebben van te voren op onze website inspiratie opgedaan. Zij begrijpen dan ook als geen ander wat de toegevoegde waarde van deze foto's is voor mensen die zich nu aan het orïenteren zijn. Uiteraard vragen wij altijd wel netjes om toestemming.
Is mijn privacy goed geborgd?
Wij houden ons keurig aan de (GDPR) wetgeving. Bovendien zijn we ook erg transparant in de manier hoe we met privacy en veiligheid omgaan. Meer weten? Lees dan onze disclaimer een door.
Wat is de link naar de 5e clue?
Na het rekenwerk de vorige clue moet deze 5e een verademing zijn. Want alles wat je hoeft te doen is op deze link klikken.
Onze FAQ sectie heeft als doel om jou snel en laagdrempelig verder te helpen. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Voor een formele beantwoording van jouw vragen verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden.
Social Media
Op welke social media kanalen zijn jullie actief?
Je kunt ons vinden op Facebook, YouTube, en LinkedIn. Op Facebook zijn we echt actief. Volg je onze Facebookpagina al?
Welke informatie kan ik op social media vinden?
Wij gebruiken Facebook om regelmatig nieuwe meubels te tonen, en om actuele zaken zoals aangepaste openingstijden te communiceren. Ook hebben we wel eens win-acties.